Vannak az életben kötelező dolgok, amelyeket szertartás szintjére emelt a hagyomány. Ha az ember elmulasztja, hosszas hiányérzete támad, sőt furdalja miatta lelkiismerete. Miért akaszt mégis a nyakába – ráadásul általában önként – ilyen koloncokat? Mert kedves neki. Mert így teljes az élete. Mert ettől újpesti!
Ahhoz, hogy meghatározhassuk magunkat a Világban, kell egy szilárd pont – mondta volt talán Arkhimédesz. Számunkra is ki van egy ilyen jelölve. Bármily kicsiny, jelentéktelen pontocska is mostanában és bármilyen csúf is a színe, becsüljük meg! Óvjuk, segítsük hát mások bántalmazásától, urambocsá’ a megsemmisüléstől, mert ez a mi kis penészszínű foltocskánk, ami senki másnak nem jelent annyit, mint nekünk!
Mert – kérdem én – mi végre van e világon az újpesti sportoló, ha nem azért, hogy MEGVERJE A FRADIT? Tarthatnak, végezhetnek akárhol a bajnokságban, lehetnek bármilyen világra szóló sikereik, neves ellenfeleik valahány sportágban, számukra ez az elsőrendű feladat! Ha teljesítik, lila-fehér a világ, boldog egész Újpest városa. Ha nem? Nos, olyan nincs! És köztudott, hogy ezért élnek, így gondolkoznak rólunk a túlsó oldalon is…
A jégkorongozás írott világtörténelmének legnagyobb csatája az Újpest-Ferencváros párharc! Az egész sportágban példátlan, hogy két csapat ennyiszer és mindannyiszor ilyen hévvel essen egymásnak a győzelemért. Több száz összecsapást követően, most az ütközet színhelye az Újpesti Jégcsarnok lesz. A történelmet ma a jégen írják tovább, de alakulásának részese, segítője minden jelenlévő szurkoló.
Ez a meccs több szempontból is fontos:
- kötelező pontok biztosítása mindkét (Mol Liga és OB I.) bajnokságban, ami a döntőkbe kerülés előfeltétele;
- a közeljövő eredményei szempontjából az sem mindegy, hogy egy csapat milyen eredménnyel és milyen hangulatban kezdi az újévet;
- és főként – a sorsolás megmagyarázhatatlan szeszélyéből adódóan – sajnos előállt az a helyzet, hogy rögtön az év elején láthatjuk utoljára az alapszakaszban az Újpest által puhára vert Fradit!
Fel hát a lelátókra! Jöjjön mindenki, aki legalább az évkezdet első vidám perceit meg szeretné nyújtani néhány kellemes órával, és ezért tenni is akar: töltse meg az arénát, szurkoljon, segítse győzelemre fiainkat, akik cserébe megmutatják, hogy a boldogság színe tényleg a lila!
A szertartás kezdete: a mai napon este 18 óra.
A szentély: Újpesti Jégcsarnok.
Öltözet: ajánlatos az eseményhez illő méltósággal viselni az újpesti nevet.
A szertartás ideje alatt kéretik nem csendben maradni!
Eljött hát az Örökrangadó ideje!
2009.01.02. 12:04 | legar | 29 komment
Címkék: ftc mol liga
A bejegyzés trackback címe:
https://realujpest.blog.hu/api/trackback/id/tr81853049
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Ha minden igaz, ez lesz a 276. Újpest-Fradi bajnoki hokimérkőzés a magyar jégkorongtörténelem során. Bár még sajnos elég sok tökéletesítésre szorulnak a statisztikáim, de tegnap estére sikerült eljutnom odáig, hogy legalább már létezik :D
Na most ha ehhez hozzáadjuk a Magyar Kupa, Béke Kupa, barátságos, bemutató, torna, előkészületi és egyéb jellegű mérkőzéseket, akkor úgy nagyjából 400 meccs körül járhatnak a csapatok... De ilyen statisztikáim belátható időn belül tutira nem lesznek :D
Egy a lényeg:
HAJRÁ LILÁK!!!!!!!!!!!
Na most ha ehhez hozzáadjuk a Magyar Kupa, Béke Kupa, barátságos, bemutató, torna, előkészületi és egyéb jellegű mérkőzéseket, akkor úgy nagyjából 400 meccs körül járhatnak a csapatok... De ilyen statisztikáim belátható időn belül tutira nem lesznek :D
Egy a lényeg:
HAJRÁ LILÁK!!!!!!!!!!!
Már megcsináltam az összefoglaló, de várok vele a meccs végéig. :)))))
HAAAAAAJRÁÁÁÁÁÁ LILÁÁÁÁÁÁÁÁK !!!!!
HAAAAAAJRÁÁÁÁÁÁ LILÁÁÁÁÁÁÁÁK !!!!!
fasza lett a beharangozó!
Azért a jégkorong írott történetének még vannak komoly derbijei. Pl. a Montreal - Toronto vagy a Chicago - Detroit.
Azért a jégkorong írott történetének még vannak komoly derbijei. Pl. a Montreal - Toronto vagy a Chicago - Detroit.
@quitz: kétségtelenül vannak régi, sőt időben régebbi ellenfelek, mint az Újpest-Fradi párharc. De ennyi egymás elleni mérkőzést (zömmel tétmérkőzést) az írott forrásokban nem találsz. Ha ehhez hozzáteszed még, hogy az országos bajnokságok kupadöntők több, mint felét egymás közt döntötték el, bizonyos, hogy nincs ehhez hasonló párharc jégkorongban, a Föld kerekén. A rájátszáskori találkozás lehetősége szerintem erősen kérdőjeles, az Alba EBEL-szereplésének függvénye. Ezért, mint bizonytalannal, nem foglalkozhattam vele.
esetleg a Dynamo Berlin vs. Dynamo Weisswasser? :-)
1970-től 1990-ig nem is volt más klub az NDK bajnokságban:
www.hochei.net/sida5.htm
Egyébként meg az OBI-ben játszanak még egy kört a csapatok a MOL Liga befejezése után. És csak ezután az oda-vissza kör után kezdődik a rájátszás!
1970-től 1990-ig nem is volt más klub az NDK bajnokságban:
www.hochei.net/sida5.htm
Egyébként meg az OBI-ben játszanak még egy kört a csapatok a MOL Liga befejezése után. És csak ezután az oda-vissza kör után kezdődik a rájátszás!
@gabute: az MJSZ honapon csak ez a két oda-vissza kör van alapszakaszban. Persze jó lenne, ha még minél többet játszhatnánk. Drukkoljunk, hogy az illetékesek eszébe jusson.
Ami az endékát illeti, kis finomításra szorul a dolog. A Weisswasser (nem berlini, hanem egy luzsicei kisvárosi klub Drezdától ÉK-re, a lengyel határnál (nyilván Határőr Dózsának magyarítható a státusza). Nos, valóban1951-től (a DDR-oberliga kezdetétől) csak ő és a Dynamo Berlin a bajnokok, hol sorozatban, hol felváltva, egészen 1990-nel bezárólag (ippeg 40 év). Egészen a hazai helyzetet tükrözte a dolog még úgy is, hogy a berlini Dynamo csak 1956/57-ben szállt be. Velük együtt ott is 4-8 csapat között mozgott az első osztályú bajnokság csapatszáma. Eddig a hasonlóság.
A különbségek onnan adódnak, hogy az endékában kicsit komolyabban vették a sportot, mint nálunk:
- az első osztály nem egyetlen műjégpályán (á lá Városliget) szerencsétlenkedett, hanem megannyi saját jégstadionban (majd jégcsarnokban) és nemcsak a fővárosban, hanem az ország minden pontján, ami az utánpótlás felhozatal nagyobb merítését tette lehetővé;
- mindezt erősítette egy külön 6-8 csapatos másodosztály és tartományi bajnokságok (országszerte, ki-ki a saját műjegén);
- ennek megfelelően ezek a serencsétlenek benne is voltak a világelitben, 1956-ban megnyerve a B-csoportot, egészen 1970-es kiesésükig A-csoportosak voltak, ott ötször 5. helyen és 70 után is visszajutottak még négyszer, a C-csoportot megszűnésükig nem ismerték.
De hát volt egy fafejű sportvezetés, akinek ne volt cikk egy sportág, ami nem hoz olimpiai vagy vb-érmet, csak éppen ott van. Emellett a csehszlovák szbornaja-verést követő politikai viharok miatt ott is retorziókat kellett bevezetni a jégkorong ellen. Ezért a belügy és a hadsereg 2 reprezentatív csapatán kívül az összes többit amatőr státuszba ragsorolták és csak a 2 Dynamo lehetett államilag támogatott csapat. Ez úgy nézett ki, hogy rendben végigment a bajnokság, a harmadik lett az oberliga bajnok, a két döntős pedig egy oda-vissza meccsen döntöte le, hogy ki a DDR-bajnok. Persze, a döntőbe mindig símán a preferált 2 csapat jutott be. Ezt a rendszert nevezik vegyes (profi-amatőr) bajnokságnak, ha ismerős neked a 2000 eleji hazai hokiból, nomeg a sporttörvényekből. A többi sportág "érembőségében" nem érdekelte őket, hogy hazavágják a népszerűsége miatt ott is veszélyes hokit.
Rátérve a mi dolgunkra: hiába voltak tehát papíron ketten a dinamók, akkor sem csaptak össze többször egy-egy idényben, mint az Újpest-Fradi. És bár csak egy évvel kezdték később a párharcot, ez 90-ben abbamaradt. Mert a Weisswassert Luzsicei Rókák néven szocializálták a Bundesliga 2-be, a Berlini Dynamo megszűnt, tehát a találkozók száma - épp a növekvő gyakoriságú újtípusú rendezések divatja idején - nem gyarapodott tovább.
Ami az endékát illeti, kis finomításra szorul a dolog. A Weisswasser (nem berlini, hanem egy luzsicei kisvárosi klub Drezdától ÉK-re, a lengyel határnál (nyilván Határőr Dózsának magyarítható a státusza). Nos, valóban1951-től (a DDR-oberliga kezdetétől) csak ő és a Dynamo Berlin a bajnokok, hol sorozatban, hol felváltva, egészen 1990-nel bezárólag (ippeg 40 év). Egészen a hazai helyzetet tükrözte a dolog még úgy is, hogy a berlini Dynamo csak 1956/57-ben szállt be. Velük együtt ott is 4-8 csapat között mozgott az első osztályú bajnokság csapatszáma. Eddig a hasonlóság.
A különbségek onnan adódnak, hogy az endékában kicsit komolyabban vették a sportot, mint nálunk:
- az első osztály nem egyetlen műjégpályán (á lá Városliget) szerencsétlenkedett, hanem megannyi saját jégstadionban (majd jégcsarnokban) és nemcsak a fővárosban, hanem az ország minden pontján, ami az utánpótlás felhozatal nagyobb merítését tette lehetővé;
- mindezt erősítette egy külön 6-8 csapatos másodosztály és tartományi bajnokságok (országszerte, ki-ki a saját műjegén);
- ennek megfelelően ezek a serencsétlenek benne is voltak a világelitben, 1956-ban megnyerve a B-csoportot, egészen 1970-es kiesésükig A-csoportosak voltak, ott ötször 5. helyen és 70 után is visszajutottak még négyszer, a C-csoportot megszűnésükig nem ismerték.
De hát volt egy fafejű sportvezetés, akinek ne volt cikk egy sportág, ami nem hoz olimpiai vagy vb-érmet, csak éppen ott van. Emellett a csehszlovák szbornaja-verést követő politikai viharok miatt ott is retorziókat kellett bevezetni a jégkorong ellen. Ezért a belügy és a hadsereg 2 reprezentatív csapatán kívül az összes többit amatőr státuszba ragsorolták és csak a 2 Dynamo lehetett államilag támogatott csapat. Ez úgy nézett ki, hogy rendben végigment a bajnokság, a harmadik lett az oberliga bajnok, a két döntős pedig egy oda-vissza meccsen döntöte le, hogy ki a DDR-bajnok. Persze, a döntőbe mindig símán a preferált 2 csapat jutott be. Ezt a rendszert nevezik vegyes (profi-amatőr) bajnokságnak, ha ismerős neked a 2000 eleji hazai hokiból, nomeg a sporttörvényekből. A többi sportág "érembőségében" nem érdekelte őket, hogy hazavágják a népszerűsége miatt ott is veszélyes hokit.
Rátérve a mi dolgunkra: hiába voltak tehát papíron ketten a dinamók, akkor sem csaptak össze többször egy-egy idényben, mint az Újpest-Fradi. És bár csak egy évvel kezdték később a párharcot, ez 90-ben abbamaradt. Mert a Weisswassert Luzsicei Rókák néven szocializálták a Bundesliga 2-be, a Berlini Dynamo megszűnt, tehát a találkozók száma - épp a növekvő gyakoriságú újtípusú rendezések divatja idején - nem gyarapodott tovább.
legar, a szövetség honlapján a versenynaptár (felső menüsor jobb széle) alatt megtalálod napra lebontva a magyar bajnokság meccseit. Amennyiben elsőként kerülünk az OBI-ben az ottani alapszakaszba, akkor a (valószínűleg negyedik) Fradival január 25.-én (náluk), majd február 15.-én (nálunk) játszunk.
Viszont érdekes lesz a januári meccs, mert ha jól értelmezem a kiírást, előző nap, de ami még jobb, aznap is elvileg elődöntőt kellene játszanunk a MOL-ligában (mégpedig minden bizonnyal Szeredán). Ideje lenne jelezni ezt az illetékeseknek (ők biztos csak a romániai csapatokat várták a négy közé).
Továbbá tudja valaki, hogy a 9 pontot a MOL-ligában legjobban szereplő magyarországi csapat viszi tovább az OB1-be, vagy az OB1-es tabellán a MOL-liga végeztével az első helyen álló csapat kapja azt meg?
Viszont érdekes lesz a januári meccs, mert ha jól értelmezem a kiírást, előző nap, de ami még jobb, aznap is elvileg elődöntőt kellene játszanunk a MOL-ligában (mégpedig minden bizonnyal Szeredán). Ideje lenne jelezni ezt az illetékeseknek (ők biztos csak a romániai csapatokat várták a négy közé).
Továbbá tudja valaki, hogy a 9 pontot a MOL-ligában legjobban szereplő magyarországi csapat viszi tovább az OB1-be, vagy az OB1-es tabellán a MOL-liga végeztével az első helyen álló csapat kapja azt meg?
Ha már múltidézésnél tartunk, egy kicsit büszkélkedek. Végre nagyjából a végére értem a bajnoki statisztikáimnak :-)
Jelenleg így állok:
- 1955-90 között gyakorlatilag tökéletes. Minden meccsről megvan a pontos dátum, helyszín, végeredmény, harmadonkénti eredmény.
- 1990/91 és 1992/93: az eredmények megvannak, a harmadok eredményét és a meccsek dátumát, továbbá a meccsek helyszínét nem ismerem (csak azt, hogy ki a pályaválasztó). A rájátszásos meccsekről minden adat megvan.
- 1991/92: nagyjából olyan, mint az előző, meg a következő szezon, viszont van 3 meccs, aminek nincs meg az eredménye.
- 1993/94 és 1995/96: az alapszakaszból egyetlen eredményem sincs meg, sem dátum, sem semmi. Az előbbi szezonnál megvan a bronzmeccsek adata, az utóbbinál a kiesés elkerüléséért játszott kör eredményei sincsennek meg
- 1994/95, 1996/97, 1997/98, 1998/99: minden eredmény megvan, de nincs dátumom és harmadonkénti bontásom. A bronzmeccsekről mindkét szezonban megvannak az adatok.
- 2000-03: kizárólag a harmadonkénti bontás hiányzik a meccsek 75%-áról. A maradéknál ez is megvan
- 2003 óta: megint teljes az adatbázis.
Ha valaki az 1990 és 2003 közötti adatokban tudna segíteni, azt hálám élete végéig üldözni fogja :D
Legeslegfontosabb az 1993/94-es és az 1995/96-os szezonok eredményei lennének... légyszi, légyszi, légyszi :D
-------------------------
És akkor némi statisztika.
Ez volt végeredményben a 278. Újpest-Ferencváros mérkőzés. Eddigi statisztikák:
117 Újpest győzelem, 29 döntetlen, 124 FTC győzelem.
Összesen 4 mérkőzés elmaradt (ebből háromnál ismerem a versenybírósági döntést, vagyis szerepel a fenti adatokban), kettő pedig félbeszakadt (ezeknek az eredménye is szerepel).
7 bajnoki mérkőzés eredményét nem ismerem, továbbá egy, elmaradt meccs esetén nem ismerem a versenybírósági döntést.
Legnegatívabb sorozatunk 1998 és 2004 között tartott, ekkor 20 meccsen 17 vereség és 3 döntetlen volt az eredményünk.
2004-ben fordult a kocka, azóta 27 meccsből 21 győzelem és 6 vereség a mutatónk. De pl. 1984 és 1988 között 26 meccsen 21 győzelem, 1 döntetlen és 4 vereség szerepelt a nevünk mellett.
A DAB és jogelődjei (D. Kohász, Sziketherm, Dunaferr, DAC) csapatai ellen a mérlegünk:
90 mérkőzés, 38 újpesti győzelem, 1 döntetlen, 44 dunaújvárosi diadal. 7 mérkőzés eredménye ismeretlen.
Alba Volán:
164 mérkőzés, 88 győzelem, 10 döntetlen, 66 vereség, 8 eredmény ismeretlen.
Miskolc:
65 mérkőzés, 60 győzelem, 1 döntetlen, 4 vereség. Ellenük minden eredményünk megvan!
A Stars elleni statisztikákat most mellőzöm.
-------------------------
Ismételten előre is megköszönök minden segítséget :D
üdv mindenkinek,
gab
Jelenleg így állok:
- 1955-90 között gyakorlatilag tökéletes. Minden meccsről megvan a pontos dátum, helyszín, végeredmény, harmadonkénti eredmény.
- 1990/91 és 1992/93: az eredmények megvannak, a harmadok eredményét és a meccsek dátumát, továbbá a meccsek helyszínét nem ismerem (csak azt, hogy ki a pályaválasztó). A rájátszásos meccsekről minden adat megvan.
- 1991/92: nagyjából olyan, mint az előző, meg a következő szezon, viszont van 3 meccs, aminek nincs meg az eredménye.
- 1993/94 és 1995/96: az alapszakaszból egyetlen eredményem sincs meg, sem dátum, sem semmi. Az előbbi szezonnál megvan a bronzmeccsek adata, az utóbbinál a kiesés elkerüléséért játszott kör eredményei sincsennek meg
- 1994/95, 1996/97, 1997/98, 1998/99: minden eredmény megvan, de nincs dátumom és harmadonkénti bontásom. A bronzmeccsekről mindkét szezonban megvannak az adatok.
- 2000-03: kizárólag a harmadonkénti bontás hiányzik a meccsek 75%-áról. A maradéknál ez is megvan
- 2003 óta: megint teljes az adatbázis.
Ha valaki az 1990 és 2003 közötti adatokban tudna segíteni, azt hálám élete végéig üldözni fogja :D
Legeslegfontosabb az 1993/94-es és az 1995/96-os szezonok eredményei lennének... légyszi, légyszi, légyszi :D
-------------------------
És akkor némi statisztika.
Ez volt végeredményben a 278. Újpest-Ferencváros mérkőzés. Eddigi statisztikák:
117 Újpest győzelem, 29 döntetlen, 124 FTC győzelem.
Összesen 4 mérkőzés elmaradt (ebből háromnál ismerem a versenybírósági döntést, vagyis szerepel a fenti adatokban), kettő pedig félbeszakadt (ezeknek az eredménye is szerepel).
7 bajnoki mérkőzés eredményét nem ismerem, továbbá egy, elmaradt meccs esetén nem ismerem a versenybírósági döntést.
Legnegatívabb sorozatunk 1998 és 2004 között tartott, ekkor 20 meccsen 17 vereség és 3 döntetlen volt az eredményünk.
2004-ben fordult a kocka, azóta 27 meccsből 21 győzelem és 6 vereség a mutatónk. De pl. 1984 és 1988 között 26 meccsen 21 győzelem, 1 döntetlen és 4 vereség szerepelt a nevünk mellett.
A DAB és jogelődjei (D. Kohász, Sziketherm, Dunaferr, DAC) csapatai ellen a mérlegünk:
90 mérkőzés, 38 újpesti győzelem, 1 döntetlen, 44 dunaújvárosi diadal. 7 mérkőzés eredménye ismeretlen.
Alba Volán:
164 mérkőzés, 88 győzelem, 10 döntetlen, 66 vereség, 8 eredmény ismeretlen.
Miskolc:
65 mérkőzés, 60 győzelem, 1 döntetlen, 4 vereség. Ellenük minden eredményünk megvan!
A Stars elleni statisztikákat most mellőzöm.
-------------------------
Ismételten előre is megköszönök minden segítséget :D
üdv mindenkinek,
gab
@legar:
Szuper, hogy lesznek végre rendes statisztikák! köszönjük. Hol lehet majd olvasni?
Az azonban nem igaz, hogy az UTE-Fradi a legrégebbi, legtöbb összecsapást hozó rivalizálás.
Csak rájátszásban 71 alkalommal találkozott a Habs a Leafsszel. Nekik könnyen meglehet a 300 mérkőzés, de ezt most hirtelen nem találtam meg.
A legtöbb meccset az NHL-ben a Detroit Red Wings játszotta a Chicago Black Hawksszal. A január 1-ei Winter Classic volt a 701. találkozójuk.
www.henrikzetterberg.com/1/en-us/news/red-wings-win-no.-701-in-the-312.php
Szuper, hogy lesznek végre rendes statisztikák! köszönjük. Hol lehet majd olvasni?
Az azonban nem igaz, hogy az UTE-Fradi a legrégebbi, legtöbb összecsapást hozó rivalizálás.
Csak rájátszásban 71 alkalommal találkozott a Habs a Leafsszel. Nekik könnyen meglehet a 300 mérkőzés, de ezt most hirtelen nem találtam meg.
A legtöbb meccset az NHL-ben a Detroit Red Wings játszotta a Chicago Black Hawksszal. A január 1-ei Winter Classic volt a 701. találkozójuk.
www.henrikzetterberg.com/1/en-us/news/red-wings-win-no.-701-in-the-312.php
Gab szerintem önként és dalolva hamarosan egy posztban (vagy posztok sorozatában) fogja közzétenni statisztikáit blogunkon. :)
@quitz: köszönöm a kiegészítést. Mentségemre: én csak öreg csókákra hallgattam és nem a statisztikát böngésztem. Ehhez képest több óráig ki tudtam tartani és még mindig igaz lehet, hogy európai viszonylatban rekord. Egyébként sem tudom, hogy két hóval befútt, isten hátamögötti falu vetélkedése (mint Chicago és Detroit), amit csak a kocsmai palatáblán striguláznak, ide számítható-e ;)
Amit viszont magam számtalanszor tapasztaltam: külföldiek (edzők, játékosok, civilek) látatlanban el sem tudták képzelni azt a hangulatot és hozzáállást, amit a két csapat és szurkolótábor tanúsít. És roppant mód irígyelik is tőlünk. Persze, ők nem értenek magyarul. Szegény Tomanekék, vagy Niedermayer először csak lestek, mint a moziban. Azóta friss légiósainknál mindig kiemelt képzési feladat a felkészítés.
Amit viszont magam számtalanszor tapasztaltam: külföldiek (edzők, játékosok, civilek) látatlanban el sem tudták képzelni azt a hangulatot és hozzáállást, amit a két csapat és szurkolótábor tanúsít. És roppant mód irígyelik is tőlünk. Persze, ők nem értenek magyarul. Szegény Tomanekék, vagy Niedermayer először csak lestek, mint a moziban. Azóta friss légiósainknál mindig kiemelt képzési feladat a felkészítés.
kerusz :D
Azért még kell egy csomó pontosítás, stb. aztán mehet a dolog :)
Viszont úgy működik a dolog, hogy van egy csomó "nyersanyag", és van egy fül rajta, ahol különböző statiszikákat lehet lehívni, mindenféle lebontásban (pl. hány meccsen játszottunk döntetlent a Kisstadionban 1964 után, úgy, hogy nem az FTC volt az ellenfél - egyébként 12-t - és hasonlóakat).
Szóval szerintem ami lehívható belőle, az sokkal izgalmasabb, mint a tartalma.
Még nagyon várom Bari gyűjteményét, mert azzal elvileg ki lehet egészíteni a hiányzó dolgokat. De ha másnak is van anyaga, ne spórolja el :)
quitz!
egyrészt az NHL-re nem igazán jellemző, hogy két csapat 35 éven át gyakorlatilag egymás között döntse el a bajnokságot, másrészt pedig mint már írtam az Újpest-Fradik nem csak a bajnokságban voltak, hanem az Atlasz kupákon, Béke kupákon, Magyar Kupákban is, na meg barátságos meccs is volt jónéhány. Úgy összesítva 400-450 körül járhat a párosítás összesítve, és mindezt mindössze 52 év alatt.
Azért még kell egy csomó pontosítás, stb. aztán mehet a dolog :)
Viszont úgy működik a dolog, hogy van egy csomó "nyersanyag", és van egy fül rajta, ahol különböző statiszikákat lehet lehívni, mindenféle lebontásban (pl. hány meccsen játszottunk döntetlent a Kisstadionban 1964 után, úgy, hogy nem az FTC volt az ellenfél - egyébként 12-t - és hasonlóakat).
Szóval szerintem ami lehívható belőle, az sokkal izgalmasabb, mint a tartalma.
Még nagyon várom Bari gyűjteményét, mert azzal elvileg ki lehet egészíteni a hiányzó dolgokat. De ha másnak is van anyaga, ne spórolja el :)
quitz!
egyrészt az NHL-re nem igazán jellemző, hogy két csapat 35 éven át gyakorlatilag egymás között döntse el a bajnokságot, másrészt pedig mint már írtam az Újpest-Fradik nem csak a bajnokságban voltak, hanem az Atlasz kupákon, Béke kupákon, Magyar Kupákban is, na meg barátságos meccs is volt jónéhány. Úgy összesítva 400-450 körül járhat a párosítás összesítve, és mindezt mindössze 52 év alatt.
@Fugeute: amit én látok a lapon, az egy négyötödéig kitöltött táblázat a csapatok eredményeivel. Miért foglalkoznék azzal, hogy mik vannak elrejtve a sarkokban? Álláspontom szilárd. A webmesterek mindig szerelmesek saját zsenialitásukba és egymás túlszárnyalása közben figyelmen kívül hagyják a gyanútlan fogyasztót a maga egyszerűségében. Ezzel tkp. öngyilkosságot követnek el, hiszen belőlünk kívánnak élni, miközben újrateremtik a Guttenberg előtti állapotokat. Lesznek bennfentes internet írástudók és tömeges internet analfabéták. Legközelebb kéretik a rejtett mondanivalót a képernyő közepére, kiemelve, különféle előzetes manőverek elvárása nélkül tálalni!
@gabute:
én benne vagyok mindenféle legendagyártásban, de nem a statisztikában áll a legenda, legalábbis nem úgy, ahogyan legar mondta. Inkább én szóljak, mint egy fehérvári :)
Nagyon várom az adatokat valamilyen macerálható formában!
én benne vagyok mindenféle legendagyártásban, de nem a statisztikában áll a legenda, legalábbis nem úgy, ahogyan legar mondta. Inkább én szóljak, mint egy fehérvári :)
Nagyon várom az adatokat valamilyen macerálható formában!
@legar: ne csinálj úgy, mint a fradisták, akik akkor is győznek, ha kikapnak:). Egyébként az idei versenykiírást én is hiányolom a szövetség honlapjáról.
Amúgy az utehokin is fent van a menetrend, a nyitólapon a hátralévő meccsek alatti linken. Szinte biztos, hogy a Starsszal játsszunk az elődöntőben, a másik ágon meg valószínűleg DAB-Nagy Volán lesz.
Lehet, hogy én értelmezem rosszul a dolgokat, de szerintem az utehoki.hu-ról az derül ki, hogy a MOL Liga lezárása után még lesz egy középdöntő, ahová a csapatok a jelenlegi OB I alapszakasz lezárulta után csak a bónuszpontjaikat viszik át, és a középdöntőben mindenki játszik mindenkivel kétszer (10 meccs / csapat), majd az így kialakult erősorrend alapján alakulnak ki a negyeddöntők, elődöntők párosításai.
Vagy ez nem így van?
Mert ha így, akkor még messze nem dőlt el semmi. És pl. a DAB előtt nem 15, hanem csak 6 pont az előnyünk (9 bónusz pont vs. 3 bónusz pont), míg az FTC ugyanúgy 0 ponttal áll, mint a Miskolc meg a Volán B.
----------------
A statiszikákat még tökéletesíteni kell, utána pulikálom :-)
Vagy ez nem így van?
Mert ha így, akkor még messze nem dőlt el semmi. És pl. a DAB előtt nem 15, hanem csak 6 pont az előnyünk (9 bónusz pont vs. 3 bónusz pont), míg az FTC ugyanúgy 0 ponttal áll, mint a Miskolc meg a Volán B.
----------------
A statiszikákat még tökéletesíteni kell, utána pulikálom :-)
Szerintem visszük a MOL-ligában lejátszott egymás elleni meccsek ereményeit (pontjait), és ehhez adódnak hozzá a bónuszok. A te verziód igazságtalan lenne azokkal szemben, akik szorgalmasan gyűjtögették a pontokat. Ami meg az elődöntőket illeti, azt önkényesen, az erőviszonyok alapján osztottam ki, sztem ez a reális:). De természetesen még lesz egy oda-vissza kör.
Egyetértek azzal, hogy az én verzióm igazságtalan lenne, viszont az összes többi verzióban meg nem látom a bónuszpontok értelmét/okát :D
A Ligaelnök Úr vasárnapi álláspontja Gabét erősíti, de ő sem volt teljesen biztos a lebonyolítás mikéntjében.
Megkérdeztem, és az alábbi választ kaptam:
"Az OB I. alapszakasza után minden csapat 0:0 gólkülönbséggel indul a középszakaszban. Az első három csapat kap bónuszpontokat (9-6-3).
A MOL Liga kiírt mérkőzései élveznek elsőbbséget, ütközés esetén az OB I. középszakasz mérkőzései lesznek áthelyezve.
Amint véglegessé válnak a helyezések és ezzel együtt a mérkőzéshelyszínek, az OB I. középszakaszát véglegesíteni fogjuk."
"Az OB I. alapszakasza után minden csapat 0:0 gólkülönbséggel indul a középszakaszban. Az első három csapat kap bónuszpontokat (9-6-3).
A MOL Liga kiírt mérkőzései élveznek elsőbbséget, ütközés esetén az OB I. középszakasz mérkőzései lesznek áthelyezve.
Amint véglegessé válnak a helyezések és ezzel együtt a mérkőzéshelyszínek, az OB I. középszakaszát véglegesíteni fogjuk."
Kösz Kerusz. Végülis a bajnokság szempontjából így izgalmasabb, legalább mindenkinek marad esélye (még ha a mostani alsóháznak inkább matematikai), hogy jó helyen zárja az alapszakaszt. A későbbi jó helyezésnek viszont csak akkor van értelme, ha a rájátszásban pályaelőnyt ér, azaz két győztes meccsel tovább lehet jutni, és az első két meccsen a jobb helyezést elérő csapat a pályaválasztó (mint a MOL ligában).
Kommentek